Międzynarodowy Dzień Kropki w klasach pierwszych i drugich.
Jest to trochę podchwytliwe święto, ponieważ nie chodzi o to, aby świętować powstanie znaku interpunkcyjnego jakim jest kropka, ale o coś znacznie głębszego.
W 2003 roku znany amerykański pisarz i ilustrator książeczek dla dzieci Peter H. Reynolds wydał opowieść The Dot. Opowiada ona o historii małej dziewczynki, która dzięki małej kropce i wspaniałej nauczycielce plastyki uwierzyła w siebie.
Książka stała się światowym hitem i inspiracją dla wielu nauczycieli. W ten sposób w 2008 roku powstał Międzynarodowy Dzień Kropki.
Inicjatywa ta ma pobudzać kreatywność, oraz wiarę w swoje możliwości zachęcając do tworzenia i pokonywania trudności. Obchody tego dnia zwykle zaczynają się od przeczytania opowieści H.Reynoldsa. Następnie każdy zaczyna tworzyć coś swojego
i oryginalnego za pomocą znaku kropki. Powstające kropkowe dzieła sztuki są niesamowite.
Podobnie było u nas. Po poznaniu historii Vashti, każdy dzielny pierwszak chwycił za pędzel, kredki, a nawet nożyczki i klej. Odbyło się wielkie kropkowanie do chwili, aż powstały oryginalne prace. Klasa 1a postawiła na zespołowe działanie, dzięki któremu powstało coś kolorowego i wielkiego. Klasa 1b „zagrała” w skaczące piłeczki, oczywiście przy pomocy pędzli i farb. Uczniowie klasy 1c mieli za zadanie wykonać pracę plastyczną malując duże i małe kropki. Dzieła naszych małych twórców również są wyjątkowe. Sami zobaczcie! Na koniec wszyscy z wielkim zaangażowaniem szukali kropek ukrytych w klasie.
Klasy drugie grały w gry matematyczne, gdzie bohaterem była kropka, odkodowywały zakropkowane rysunki i tworzyły obrazy z kropek.
Po całym kropkowym i bardzo kolorowym zamieszaniu, dzieci rozumiały, że najważniejsza jest wiara w swoje możliwości, bo każdy z nas ma jakiś talent.
W przyszłym roku też kropkujemy!
Alicja Witkowska