Aktualności
Już jutro - 1 czerwca
GimMUN 2018
Od 28 do 30 maja 2018r. w naszej szkole odbywa się trzecia i ostatnia edycja GimMUN’a, czyli symulacji obrad ONZ dla uczniów gimnazjów. Jak co roku, główną organizatorką wydarzenia jest Pani Monika Małecka. W wydarzeniu uczestniczą uczniowie z wielu gorzowskich szkół, co pozwala na nawiązanie nowych znajomości. Poruszane tematy i powszechne problemy pogłębiają wiedzę uczniów z zakresu polityki, ekonomii oraz praw człowieka. GimMUN jest także znakomitą trzydniową lekcją języka angielskiego w praktyce.
28 maja tuż po uroczystym rozpoczęciu i programie artystycznym, przez chair’ów prezentowane są tegoroczne tematy, a delegacje prezentują swój kraj w krótkiej przemowie. Tuż po tym odbywa się tzw. informal lobbying, czyli tworzenie koalicji przez delegatów oraz ogólnego zarysu wspólnej rezolucji.
29 maja kontynuowany jest informal lobbying, którego efektem mają być gotowe, dopracowane rezolucje. Po południu delegaci głosują za przejściem danych rezolucji podczas tzw. formal lobbying’u.
30 maja odbywa się General Assembly, kiedy to przegłosowane rezolucje prezentowane są przed wszystkimi delegatami, chair’ami oraz Secretary General. Po ich zaprezentowaniu, delegaci wszystkich państw i komitetów głosują ponownie za ich przyjęciem, bądź odrzuceniem. Wydarzenie kończy krótki program artystyczny oraz rozdanie dyplomów dla najbardziej rozpoznawalnych uczestników GimMUN’a.Zuzanna Karpińska
Pierwsze kroki w programowaniu
Klasa 1c na warsztatach z programowania
w Akademii im. Jakuba z Paradyża25 maja 2018 roku uczniowie klasy1c wzięli udział w warsztatach z programowania. Zajęcia zostały zorganizowane przez przedstawicieli Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim (Wydział Techniczny). Dzieci miały okazję samodzielnie zaprogramować własną grę komputerową, tworząc i układając różne sekwencje poleceń. Zwiedzały sale techniczne, w których były przeróżne, a zarazem przedziwne, maszyny i urządzenia, m.in.: drukarka 3D, maszyna z kołami zębatymi czy panele solarne). Podczas przerwy uczniowie wylegiwali się na trawce, spożywając posiłek . Na zakończenie dzieci doświadczyły zabawy poprzez eksperymentowanie z różnymi cieczami chemicznymi pod okiem pani prowadzącej z Wydziału Technicznego. Moc wrażeń i pozytywnych emocji zostanie na długo w pamięci przyszłych małych wynalazców.
Karolina Wyszowska
"Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego "
XXIII edycja Konkursu Historycznego
"Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1887-1922.
O Niepodległość i granice Rzeczypospolitej".Zakończył się etap wojewódzki Ogólnopolskiego Konkursu Losy Żołnierza i Dzieje Oręża Polskiego, który w tym roku szkolnym swoją tematyką obejmował wydarzenia związane bezpośrednio z odzyskaniem niepodległości przez Polskę. Jest to konkurs trudny, obejmujący sporą dawkę treści historycznych zawartych w różnorodnych źródłach. Uczestnicy musieli wykazać się znajomością faktów historycznych, biografii postaci, pieśni patriotycznych, umiejętnością czytania map, a także rozpoznawania oręża i militariów. Naszą szkołę reprezentowało troje uczniów z klas trzecich: Natalia Koryluk z klasy 3c oraz Janek i Kuba Gryczko z klasy 3e. Janek i Natalia zostali finalistami tego konkursu. Warto dodać, że Natalia jest także laureatką tego konkursu z klasy pierwszej.
Jakub Gryczko został tegorocznym laureatem, a także jako jeden z dwóch reprezentantów województwa zakwalifikował się do etapu centralnego w Warszawie.
Serdeczne gratulacje i podziękowania za prace i trud nauki!
Joanna Golec
Piątki z eksperymentem
Dzieci w wieku szkolnym wykazują ogromną żądzę wiedzy, ciekawości świata, która jest motorem ich rozwoju oraz nauki. Najlepszym sposobem zaspokojenia tego zainteresowania są zabawy i eksperymenty o charakterze badawczym, które rozwijają umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo – skutkowego, porównywania i uogólniania. Doświadczenia, które były przeprowadzone w klasach pierwszych pozwalają na samodzielne odkrywanie odpowiedzi, formułowanie wniosków.
Cykl zajęć – „Piątki z eksperymentem” miał na celu w nieskomplikowany sposób pokazać dzieciom zależności, jakie zachodzą w świecie przyrody. Uczniowie w doświadczeniu „Gumowe jajko, czyli co potrafi zdziałać ocet”, obserwowali zmiany jakie zaszły w jajku, gdy to leżało całą dobę w occie. Wiele radości dały dzieciom eksperymenty, w których mogły „wyprodukować” z sody i pianki do golenia sztuczny śnieg oraz przy pomocy balona, słomki i sznurka stworzyć balonową rakietę.
Rok z eksperymentami przyniósł dzieciom wiele zadowolenia i rozbudziły ich zainteresowanie przyrodą. Stały się również powodem do dyskusji na tematy bliskie uczniowi.Marzanna Jankowska, Anetta Szopa, Karolina Wyszowska
Kangur
15 marca odbył się Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur. Znane są wyniki. Jeden z uczniów naszej szkoły uzyskał wynik bardzo dobry, jest nim Igor Wlaźlik z kl. 2e.
Gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnych edycjach Kangura oraz innych konkursach matematycznych.
Wyróżnione zostały uczennice:
Marysia Kostecka i Ewa Figura z kl. 4b oraz uczniowie: Wojtek Jacewicz z kl. 4a, Jakub Kubarski i Dorian Gomółka z kl. 2d, Jakub Biernat z kl. 2e, Dominik Olszta z kl. 3d, Michał Grzyb z kl. 3b, Paweł Łastowiecki z kl. 3e.
Wszystkim zdolnym młodym matematykom gratulujemy, życzymy wytrwałości w rozwijaniu zdolności i zachęcamy do uczestnictwa innych zmaganiach matematycznych.
Beata Szabat
Wycieczka klas I do Stanowic
17 maja uczniowie klas pierwszych brali udział w zajęciach laboratoryjnych w Gorzowskim Ośrodku Technologicznym w Stanowicach. W nowoczesnym laboratorium, dzieci przeprowadzały różne doświadczenia. Samodzielnie skonstruowały wulkan, odmierzyły i wymieszały różne substancje. W wyniku reakcji chemicznej powstała wulkaniczna piana i mnóstwo radości. Później przy użyciu balona stworzyły pole elektrostatyczne. Największą jednak atrakcją było zbudowanie poduszkowca przez połączenie płyty CD, balonika i zakrętki. Finałem pobytu było uczestnictwo w pokazie z wykorzystaniem ciekłego azotu. Eksperymenty, wymagały od dzieci skupienia
i zręczności. Wszyscy uczniowie byli bardzo zadowoleni, że chociaż przez chwilę mogli stać się prawdziwymi chemikami.Marzanna Jankowska, Anetta Szopa, Karolina Wyszowska
Wymiana z Herford
W ostatnim tygodniu po raz kolejny odwiedzili nas goście z Niemiec. W miłym towarzystwie zagranicznych przyjaciół spędziliśmy,
jeszcze, wiosenne dni. Wyjazd do Stanowic spodobał się szczególnie młodym kobietkom – pod okiem instruktorów można było zrobić pomadkę, mydło oraz puder. Przy ognisku z kiełbaskami humor dopisywał wszystkim. Następne godziny minęły nam szybko – spacerowaliśmy po Gorzowie, opowiadając naszym gościom o najważniejszych obiektach. Finalnym punktem było centrum handlowe Nova Park, w którym wszyscy zrobiliśmy wielkie zakupy. W środę, już od samego rana, pracowaliśmy nad projektem „Change a fly into an elephant”. Udaliśmy się także do Open The Door (rozrywki nigdy nie za dużo
), gdzie wspólnie przeżyliśmy przygody w różnych pokojach. Po zabawie czekały nas kolejne miło spędzone chwile, tym razem w Askanie. Przedostatni dzień odwiedzin był dla nas również emocjonujący – prezentowaliśmy projekty i zwiedzaliśmy Szczecin.
Cały tydzień pracowaliśmy pod czujnym okiem p. D.Piechowicz, p. L.Kwietniewskiej, p. M.Makowskiej-Wiącek, p. R.Masiana i p. M.Korneluka, a ze strony niemieckiej - p. Nadii Nori i p. Ralfa Kinas.
Takie wspomnienia to skarb - nowe przyjaźnie, poznawanie zwyczajów innych krajów czy sposobów na życie. Z każdą wymianą zmieniamy się na lepsze, stajemy się ludźmi, którzy wiedzą więcej i poznają świat. Czekamy z niecierpliwością na kolejną wizytę!Maja Grodzka
Minister Edukacji Narodowej
Szanowni Państwo Dyrektorzy Szkół,
wprowadzanie kolejnych etapów reformy edukacji wiąże się z naturalnymi pytaniami oraz wątpliwościami. Jedną z takich kwestii jest organizacja naboru na rok szkolny 2019/2020 do szkół ponadpodstawowych i klas szkół ponadgimnazjalnych. Wówczas o przyjęcie będą ubiegali się pierwsi absolwenci 8-letniej szkoły podstawowej oraz ostatniej klasy gimnazjum. Postępowania rekrutacyjne dla tych dwóch grup uczniów zostaną przeprowadzone oddzielnie, według odrębnych kryteriów rekrutacyjnych.
W związku z tym, uprzejmie proszę o zapoznanie się z załączonym listem, a także O UDOSTĘPNIENIE GO RODZICOM I OPIEKUNOM UCZNIÓW KLAS VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ ORAZ KLAS II GIMNAZJUM.
Proszę, aby wspomniany list został odczytany rodzicom i przekazany na najbliższych zebraniach.Z poważaniem
Anna Zalewska
Minister Edukacji Narodowej
Diagnoza z języka angielskiego
V Turniej Motoryzacyjny i IV Turniej Budowlany
16 maja 2018 r. uczniowie naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział w Turnieju Budowlanym i Motoryzacyjnym zorganizowanym przez Zespół Szkół Budowlanych.
W Turnieju Motoryzacyjnym musieli wykazać się wiedzą z motoryzacji i przepisów ruchu drogowego oraz umiejętnościami, biorąc udział w wirtualnym wyścigu na symulatorze.
Szkołę naszą reprezentowali: Wojtek Dwojak z klasy 3e, który indywidualnie zajął I miejsce oraz Mateusz Marzec z klasy 3b zajmując IV miejsce. Ostatecznie drużnynowo nasi uczniowie zajęli I miejsce.Natomiast Andrzej Szlachtowski z klasy 3d zdobył II miejsce w Turnieju Budowlanym. Pokazał, że dziedzina architektury i budownictwa nie jest mu obca. Z pytaniami z zakresu budownictwa zmagał się również Dominik Olszta z klasy 3d. Choć nie udało się jemu zająć miejsce na podium (IV miejsce), wykazał się ponadprzeciętną znajomością materiałów, słownictwa i procedur związanych z pracami budowlanymi a także wiedzą z architektury.
Uczniowie mieli przed sobą wiele konkurencji, które z pewnością nie były łatwe. Na szczęście nasi zainspirowani swoją pasją gimnazjaliści poradzili sobie z nimi bez trudu.
Wszystkim serdecznie gratulujemy!
Zebranie z rodzicami
17 maja 2018 r.
ZEBRANIE z RODZICAMI/informacja o przewidywanych ocenach rocznych/
UWAGA !!!
Zebranie dla nowo przyjętych uczniów klas I, IV i VII na rok szkolny 2018/2019 odbędzie się 7 czerwca 2018 r. o godz. 17.00 w dużej sali gimnastycznej.
Po zebraniu planowane jest spotkanie z wychowawcami poszczególnych klas.
Zakończenie Warsztatów ,,Karuzela”
15 maja 2018 roku odbyło się ostatnie spotkanie z cyklu Warsztatów Sztuki Karuzela.
Warsztat Zmyślone zmysły, podczas którego uczniowie zajmowali się różnorodnymi formami ekspresji i komunikacji – od dźwięku, poprzez światło, ruch, taniec, kolaż, również architekturę. Składał się z serii eksperymentów i zabaw skupiających się na poszczególnych zmysłach. Dzieci poznawały otoczenie poprzez zmysł dotyku, a w kolejnych ćwiczeniach poprzez smak oraz węch. Wypowiadały się zarówno poprzez rysunek, jak i mimikę oraz taniec.
W ramach warsztatów odbył się również konkurs na rozpoznawanie smaków i zapachów.
Na zakończenie spotkania zostały wręczone uczestnikom pamiątkowe dyplomy ukończenia cyklu warsztatów.Agata Wota
Diagnoza z przedmiotów przyrodniczych
III Przerwa na czytanie
W piątek, 11 maja, nasza szkoła wzięła udział w III edycji lubuskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie pod honorowym patronatem Lubskiego Kuratora Oświaty. Akcja odbyła się w ramach obchodów XV Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek pod hasłem (DO)WOLNOŚĆ CZYTANIA. Treść tego hasła nawiązuje do tegorocznych obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Wszak czytanie było ważnym elementem zachowania tożsamości, historii, tradycji i kultury narodu.
W akcji brało udział 135 szkół z naszego województwa.
Chociaż pogoda nie sprzyjała, uczniowie i nauczyciele naszej szkoły zebrali się na boisku szkolnym na drugiej przerwie, aby poczytać dowolnie wybraną lekturę. Spora ich część została wypożyczona w ramach akcji "Książka? Biorę w ciemno!", czyli nietypowy sposób zachęcenia do lektury zapakowanej tak, by autor i tytuł były dla czytelnika niespodzianką.
Kolejne przerwy to indywidualne czytanie w kąciku czytelniczym oraz na korytarzach szkolnych.
Naszej akcji towarzyszyła również wystawa zdjęć uczniów i pracowników w roli ulubionych książkowych bohaterów, które wykonaliśmy właśnie podczas Tygodnia Bibliotek.Zachęcamy do czytania na przerwach nie tylko podczas takich akcji.
Agnieszka Zatylna
Diagnoza z historii i wos-u
Archiwum Aktualności